DEZVOLTAREA PERSONALA

     Specialisti au demonstrat ca dezvoltarea personala a fiecarui copil este diferita ca si ritm de dezvolatare intelectuala si motrica.

Studiind numerosi copii de-a lungul anilor, medicii au calculat varstele medii la care acestia dobandesc noi abilitati motrice in functie de dezvoltarea personala a fiecaruia.



Dezvoltarea motrica se imparte in doua categorii:

  1. Motricitate grosiera: implica folosirea grupelor musculare mari, care coordoneaza miscarea membrelor, sustinerea capului si a trunchiului.
  2. Motricitatea fina: implica o capacitate crescuta de coordonare si precizia miscarilor si se dezvolata lent in timp.

 Dezvoltarea personala si motrica a copiilor intre 0 – 3 luni:

  • Miscarile bratelor sunt aleatorii si asimetrice.
  • Pumnii sunt tinuti stransi.
  • Apare reflexul de a apuca atunci cand I se pune in mana un obiect sau un deget.
  • Nu poate elibera voluntar obiectul prins.
  • Aduce mainile la gura si priveste miscarile mainilor.

Dezvoltarea personala si motrica a copiilor intre 3 – 6 luni:

  • Miscarile devin mai simetrice si in mare parte indreptate catre un scop.
  • Mainile sunt tinute mai deschise.
  • Jucariile sunt tinute intre palma si patru degete (fara degetul mare).

Dezvoltarea personala si motrica a copiilor intre 6 – 9 luni:

  • Transfera un obiect dintr-o mana in alta.
  • Tine cotul drept atunci cand se intinde dupa un obiect.
  • Tine obiectele cu toate degetele de la mana.
  • Bate din palme.

Dezvoltarea personala si motrica a copiilor intre 9 – 12 luni:

  • Apuca obiectele si le introduce in gura.
  • Prinde obiectele de dimensiuni mici intre degetul mare si inca unul sau alte doua degete.
  • Trage de o sfoara pentru a adduce aproape jucaria de la capatul ei.
  • Muta o jucarie dintr-o mana in alata.
  • Incepe sa bea dintr-o cana de plastic.
  • Impinge, atinge si indica obiecte cu degetul aratator.
  • Tine lingura in mana, dar nevoie de ajutor pentru a o folosi.
  • Ciocneste doua obiecte unul de celalat.
  • Aseaza doua cuburi unul peste celalat.

Dezvoltarea personala si motrica a copiilor intre 1 an – 2 ani:

  • Poate introduce o minge intr-o cutie si o stafida intr-o sticla.
  • Tine creioanele folosind pumnul, cu degetul mare deasupra, orientat in sus.
  • Coloreaza cu miscari circulare, dar spre varsta de doi ani, incepe sa faca iscariverticale si orizontale.
  • Pe masura ce se apropie de varsta de doi ani, se poate observa preferinta pentru mana dreapta sau stanga.
  • Incepe sa foloseasca fiecare deget independent de celelalte. De exemplu poate sparge un balon de sapun folosind degetul aratator.
  • Construieste turnuri de 3-6 cuburi.
  • Bea singur dintr-o ceasca si aduce lingura la gura.

Dezvoltarea personala si motrica a copiilor intre 2 ani – 3 ani:

  • Tine creionul intre degetul mare si celelalte degete (nu in pumn).
  • Ruleaza, loveste si strange in maini plastilina.
  • Mananca fara ajutor.
  • Deseneaza cu miscari circulare, orizontale si vertical si picteaza puncta, linii si cercuri.
  • La doi ani, foloseste ambele maini pentru a deschide si inchide o foarfeca.
  • Spre varsta de 3 ani, reuseste sa o foloseasca cu o singura mana si poate taia o foaie de hartie in doua bucati.
  • Nu poate decupa inca hartia urmarind o linie punctate.

Dezvoltarea personala si motrica a copiilor intre 3 ani – 4 ani:

  • Copiaza cercuri (le deseneaza dupa ce le vede intr-o imagine).
  • Foloseste mana nedominanta pentru a stabiliza obiectele pe care le manipuleaza.
  • Deseneaza o cruce daca I se arata cum.
  • Pana la varsta de 4 ani, copilul poate ajunge sa tina creionul corect in mana: intre degtul mare si cel aratator, sprijinit de degetul mijlociu.
  • Poate incerca sa coloreze fara a depasi conturul, dar nu va avea foarte mult success.
  • Poate taia hartia urmarind o linie dreapta.

Dezvoltarea personala si motrica a copiilor intre 4 ani – 5 ani:

  • Copiaza de pe imagini: patrate, cruci si litere.
  • Isi scrie numele si numerele de la 1 la 5.
  • Este stabilita destul de clar mana dominanata.
  • Poate colora in interiorul conturului mai bine decat la varsta precedent.
  • Poate decupa cu foarfeca un patrat de hartie.

Dezvoltarea personala si motrica a copiilor intre 5 ani – 6 ani:

  • Decupeaza forme simple din hartie si le lipeste.
  • Copiaza triunghiuri si romburi.
  • Poate folosi o furculita.
  • Poate insira margele de dimensiuni mici pe o ata.
  • Se spala singur pe dinti si isi periaza singur parul.

Dezvoltarea personala si motrica a copiilor intre 6 ani – 7 ani:

  • Scrie corect aproape toate literele si cifrele.
  • Controleaza bine folosirea creionului.
  • Isi leaga singur sireturile.
  • Foloseste cutitul si furculita.

Program Sweet Babies de Luni pana Vineri, de la ora 08:00 – 18:00.

Date de contact:
Telefon Mobil: 07858.100.11
Telefon / Fax: 031.435.78.76
Website URL: http://sweetbabies.ro/
Email: cresasweetbabies@gmail.com


Adresa Sweet Babies: Strada Teleajen, Nr. 26 B, Sector 2, Bucuresti.


Cresa | Gradinita | After School | Babysitting | Program Vacanta 2017

Distribuie pentru concurs!